Publications

Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production

PHAN DA, VO TLH, LAI AN, Coordinating contracts for a capital-constrained supply chain with retailer effort, 7th IESM Conference, Octobre 11-13, 2017, Saarbrücken, Germany


Voir toutes les publications de
Thi Le Hoa VO, Anh Ngoc LAI
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production

NGUYEN LA, VO TLH, CSR and supply chain collaboration: a system dynamics approach, The 35th International Conference of the System Dynamics Society, Cambridge, Massachusetts, USA, July 16-July 20, 2017


Voir toutes les publications de
Thi Le Hoa VO
Communications / Colloques

Marketing

VYT D., CLIQUET G., Towards a fairer manager performance measure: a DEA application in the retail industry, Proceedings of the 19th  European Association of Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD), Dublin, Ireland, 2017


Voir toutes les publications de
Dany VYT, Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing

VYT D., JARA M., CLIQUET G., L’alliance ratée Auchan-Système U, Actes du XXème congrès E. Thil, Roubaix, France, 2017


Voir toutes les publications de
Dany VYT, Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Finance

MORAUX F., HAINAUT D., A Multifactor Self-Exciting Jump Diffusion Approach for Modelling the Clustering of Jumps in Equity ReturnsEurofidai - AFFI, Paris, 20 décembre 2016


Voir toutes les publications de
Franck MORAUX
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., ANDRE-LE POGAMP F., ADOUKONOU O., Convertible Bonds in Sequential Financing: Evidence on Western European MarketParis Financial Management Conference, 12 au 14 décembre 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI, Florence ANDRE-LE POGAMP
Communications / Colloques

Marketing, Management des ressources humaines

ROBERT-DEMONTROND P., JOYEAU A., Ce dont « l'empreinte carbone » est le nom : enquête sur l’acceptabilité sociale d’un dispositif commercial de lutte contre le changement climatique15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND, Anne JOYEAU
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., Petite ethnographie de l’offre à boire, en Corse et en Bretagne15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., DANIEL M., BOUILLÉ J., TROIVILLE J. , CROIZEAN J-P ., Gouvernementalité et physicalité du consommateur citoyen dans la lutte contre le changement climatique : proposition d’un programme de recherche autour de la grounded cognition15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND, Maud DANIEL
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BELLION A., De la gouvernance de l’innovation à la résistance du consommateur : quel modèle de relations publiques pour la gestion de l’innovation technoscientifique15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., FALL M., REVELLI C., Corporate social responsibility and market risk predictability : Evidence from VIGEO ratingsJournée La Finance Autrement, CPER INSECT, MSHS, Poitiers, 3 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., BALLESTEROS F., SAINT-ONGE S., Relations entre soutien social et articulation Travail-Famille des travailleurs en mobilité internationale26ème Congrès de l’Association Francophone de Gestion des Ressources,  Strasbourg, 19 au 21 octobre 2016


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., Quelles fonctions, quelle place pour le commerce, face à la numérisation généralisée de la vie quotidienne? Ce qu’en disent, peuvent en dire, les recherches en sciences humaines19ème colloque Etienne Thil, Roubaix, 14 octobre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., CASSOU F., Le transfert du savoir-faire au sein des réseaux de commerce coopératif et associé19ème colloque Etienne Thil, Roubaix, 12-14 octobre 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

VOROPANOVA E., CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., Coproduction de services en magasin : impact des objets connectés sur la productivité du consommateurActes du 19ème Colloque international E. Thil, Ed. A. Michaud-Trévinal, Roubaix (France), Actes électroniques, 12-13-14 octobre 2016


Voir toutes les publications de
Ekaterina VOROPANOVA, Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Finance, Logistique/ Gestion de production

VIVIANI JL., HOVELAQUE V., AIT-MANSOUR M., Supply Chain with capital constraintRIRL, EPFL, Lausanne, 7-9 septembre 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI, Vincent HOVELAQUE
Communications / Colloques

Marketing

VYT D., MEVEL O., MORVAN T., MORVAN N., JARA M., Le drive, service complémentaire ou cannibalisation de l’offre des services des GMS : Une analyse par le mix marketing et par le mix logistique11èmes Rencontres Internationales de la recherche en Logistique, EPFL, Lausanne, Suisse, Septembre 2016


Voir toutes les publications de
Dany VYT
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production

VO TLH., NGUYEN LA., CSR collaboration in multi-level supply chains : a conceptual modelRencontres Internationales de la Recherche en Logistique, RIRL2016, Septembre 2016, Lausanne, Suisse


Voir toutes les publications de
Thi Le Hoa VO
Communications / Colloques

Finance

VIVANI JL., TOUMI K., How do ethical principles affect Islamic banks’ capital structure? Corporate finance and regulatory approach,  7th annuel Gulf Research meeting, Workshop exploring the dynamism of islamic finance in the GCC region, University of Cambridge, 16-19 August 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., TOUMI K., Displaced Commercial Risk10th Kyoto-Durham international workshop on Islamic Economic and Finance, University of Durham, 3-4 August 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance, Logistique/ Gestion de production

HOVELAQUE V., VIVIANI JL., BIAN, Y., BOSTEL-DEJAX, N., LEMOINE, D., YEUNG, T., A dynamic lot-sizing-based profit maximization discounted cash flow model considering working capital requirement financing cost with infinite production capacityInternational Conference of Modeling, Optimization and SImulation (MOSIM), Montreal, Canada, Août 2016


Voir toutes les publications de
Vincent HOVELAQUE, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance, Logistique/ Gestion de production

VIVIANI JL., HOVELAQUE V., BIAN, Y., BOSTEL-DEJAX, N., LEMOINE, D., YEUNG, T., An EOQ-based working capital minimization discounted cash flow model with infinite production capacity, International Symposium on Inventory Research (ISIR), Budapest, Hongrie, Août 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI, Vincent HOVELAQUE
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., TOUMI K., How do ethical principles affect Islamic banks’ capital structure? Corporate finance and regulatory approachInternational conference on islamic finance, islamic economic developement and sustainability, University Durham, 25-26 July 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., DROULERS O., PIN AC., The perceived risks of adopting a responsible gambling behavior: development and validation of a reliable measurement index, Proceedings of the Academy of Marketing Science World Marketing Congress, Eds. Demangeot C., Herrmann JL, Ortinau J., Paris (France), Electronic proceedings, 20/07/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., DROULER O., PIN AC., Diverse perspectives on the concept of perceived risk: evolution of the conceptualization and implications for health marketing studiesProceedings of the 7th International Research Meeting in Business and Management (IRMBAM-2016), Eds Chaney D., Musso P., Saadi S., Sghaier N., Nice (France), Electronic proceedings, 11-12/07/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., ACKERMANN CL., Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experienceProceedings of the European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference, Ed H. Timmermans, Edinburgh (Scotland), Electronic Proceedings, 11-14/07/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., DROULERS O., PIN AC., Promouvoir les jeux de hasard et d’argent nuit-il à la décision d’adopter un comportement de jeu responsable ? Le rôle du Risque Perçu à adopter un Comportement de Jeu Responsable (RPCJR)Actes de la 4ième Journée internationale du marketing santé, Eds D. Crié et K. Gallopel-Morvan, Lille (France), Actes électroniques, 17/06/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., MEISEBERG B., MIGNONAC K., EL AKREMI A., Performance implications of individual embeddedness in interfranchisee advice networks30th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Groningen, The Netherlands, 9-11 Juin 2016


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., Opening a transactional website: Opportunities and challenges for franchise chains30th Annual International Society of Franchising Conference (ISoF), Groningen (Netherlands), June 9-11 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., Franchising in the education sector: How do Pakistani customers perceive this new phenomenon?30th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Groningen, The Netherlands, 9-11 Juin 2016


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., DUVAL L., MAUREL C., Adéquation du mode d’exportation avec la stratégie concurrentielle à l’export comme déterminant de la performance6ème conférence Atlas AFMI, EDHEC Business School et IAE de Nice, Université de Nice, 6, 7 et 8 juin 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance

TAHAR C., Écouter le client pour mieux servir l’usager : paradoxe ou évidenceColloque de l’Association internationale de recherche en management public (AIRMAP), Poitiers, 2-3 juin 2016


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., GAHINET MC., Convenience store patronage: kaïros more than chronosColloquium on European Research in Retailing, Toulouse, 1er & 2 juin 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., AKIL H., BOUILLE J., Global warming', 'climatic change' or 'climate imbalance’ ? An experimental study on the effectiveness of climate change semantic expressions and imageryEURAM 2016 Conference, Paris, 1-4 juin 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND, Hussein AKIL
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., Predicting Bank Failure: Statistical Technique versus Intelligent TechniqueConférence AFFI, Liège, 23-24 mai 2016


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

TAHAR C., Quel pilotage pour des activités de service plus performantes ? Le cas du contrôle du Revenue Management - Controlling Revenue Management Efficiency in Services, Congrès de l’Association francophone de comptabilité (AFC), Clermont-Ferrand, 19-20 mai 2016


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

LUX G., Usages des outils du contrôle de gestion : de quoi parle-t-on ?37e Congrès de l'AFC, Clermont-Ferrand, 19-20 mai 2016


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., TROIVILLE J., Typologie des modes de magasinage : Le cas de la distribution française à prédominance alimentaire32ème Congrès AFM, Lyon, 18, 19 et 20 mai 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production

BIRONNEAU L., HOVELAQUE V., MANGIN P., Typologie de mesures de la contribution des ERP à la performance des PMI21ème colloque de l’AIM, Lille, 18-20 mai 2016


Voir toutes les publications de
Laurent BIRONNEAU, Vincent HOVELAQUE
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., Research on Franchising in Africa: Challenges and Prospects, International Workshop on Franchising & Distribution Networks in Emerging Countries, Saint Etienne, France, May 12-13 2016
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., DAGRI, F., ANASSE, A., Trust and brand in master franchise Relationship: The case of mobile payment in Ivory CoastColloque FDNEC, Saint-Etienne, 12-13 mai 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., Social franchising: the case of CFW clinics in Kenya, International Workshop on Franchising & Distribution Networks in Emerging Countries, Saint Etienne, France, May 12-13 2016
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., VYT D., JARA M., Running after square meters vs consumers services : the case of “click and collect” in France, Colloquim on European Research in Retailing, Toulouse, juin 2016
 


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Dany VYT
Communications / Colloques

Marketing

DABADIE-MOUNIER I., ROBERT-DEMONTROND P., Cosmology of non-possession: an anthropological approach to collaborative consumptionSharing Economy Workshop, Paris, 28-29 janvier 2016


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

DANIEL M., Les processus de fixation des prix en vente directe : une approche compréhensive des pratiques des maraîchers « libérés » des contraintes tarifaires des circuits longs5èmes Journées de Recherche sur le Prix, la Gratuité, le Don et la Valeur, Tours, France, 10-11 décembre 2015


Voir toutes les publications de
Maud DANIEL
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., BALLESTEROS F., ST ONGE S., Les liens entre les interactions Travail-Famille et le Bien-Etre : une comparaison entre les Hommes et les Femmes, 11èmes rencontres internationales de la diversité La gestion de la diversité en question, 10 et 11 décembre 2015, Liège, Belgique
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Marketing

CASSOU F., CLIQUET G., PERRIGOT R., Concept Uniformity: The Case of Food Retail Cooperatives, 7th EMNet Conference, Capetown, Dec. 3-5 2015
 


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PENARD T., PERRIGOT R., Search online – purchase online in franchising: An empirical analysis of franchisor website functionality, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

MEISEBERG B., PERRIGOT R., Linkages between pricing practices in franchise chains and franchisor-, franchisee- and system-level-outcomes, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., Know-how transfer mechanisms in franchise networks: A study of franchisee perception7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., Social franchising in the education sector in Pakistan: A multi-perspective approach, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., AKIL H., BOUILLE J., The Impact of Climate Change Communication on Materialistic and Environmental Tendencies of Consumption: A Terror Management Theory Perspective, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Hussein AKIL, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BELLION A. BOUILLE J., Les nanomondes comme volonté et comme (arène de) représentations : une étude ethnomarketing du rôle des imaginaires dans la construction d’un marché innovant, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BEAUDOIN V., MOUNIER I., Les mondes amapiens au prisme de la Cultural Theory – perspectives anthropologiques sur une forme originale de résistance au marché, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., DABADIE I., Cosmologies de la non-possession: une approche socio-anthropologique de la consommation collaborative, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., FOUTREL S., Marquage territorial : une analyse par la cartographie cognitive appliquée au cas « Produit en Bretagne », 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing, Contrôle de gestion

LAJANTE M., LUX G., Ouvrons la boite noire des émotions pour comprendre le rapport des individus aux outils de gestion !Les approches paradoxales en management, Poitiers, 24 novembre 2015


Voir toutes les publications de
Mathieu LAJANTE, Gulliver LUX
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., BALLESTEROS F., ST ONGE S., Liens entre articulation travail-famille et bien-être au travail : une comparaison entre les expatriés et les travailleurs à mobilité internationale auto-initiée, 26ème Congrès de l’Association Francophone de Gestion des Ressources, Montpellier, 4 au 6 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., CHEVANCE A, DUMAS M., Pénibilité et Gestion du Temps de Travail : Repérage des risques et des actions proposées, 26ème Congrès de l’Association Francophone de Gestion des Ressources, Montpellier, 4 au 6 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

MAMMAR EL HADJ., Étudier le lien entre l’identification et l’émergence d’une compétence inter-organisationnelle, dans le cadre de projets inter-organisationnels dans le secteur culturel en Bretagne26ème congrès de l’Association francophone de Gestion des Ressources Humaines (AGRH), Montpellier, 4-6 novembre 2015


Voir toutes les publications de
Sihem MAMMAR EL HADJ
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production

MANGIN P., HOVELAQUE V., BIRONNEAU L., Enterprise Resource Planning contribution to firm performance: A literature review over the last 15 years, 11ème Congrès International de Génie Industriel, Québec, 26-28 octobre 2015
 


Voir toutes les publications de
Laurent BIRONNEAU, Vincent HOVELAQUE
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production, Finance

HOVELAQUE V., VIVIANI JL., AIT MANSOUR M., Chaîne logistique sous contrainte budgétaireCIGI, Quebec City, October 26-28, 2015


Voir toutes les publications de
Vincent HOVELAQUE, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., FALL M., REVELLI C., Corporate Social Responsibility and Market Risk Predictability: Evidence from VIGEO Ratings, 22nd Annual International Vincentian Business Ethics Conference, St. John's University, New York, NY, October 22-24 2015


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance, Logistique/ Gestion de production

HOVELAQUE V., VIVIANI JL., BIAN Y., BOSTEL N., LEMOINE D., YEUNG T., Dynamic lot-sizing-based working capital requirement minimization model with infinite capacityInternational Conference on Industrial Engineering and Systems Management, 21-23 October 2015


Voir toutes les publications de
Vincent HOVELAQUE, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., DOSSOU G., GALLOPEL-MORVAN K., Effectiveness of current French health warning labels displayed on alcohol ads and bottlesGlobal Alcohol Policy Conference, Edimbourg (Ecosse), 7-9 octobre 2015


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., LECAS F., RIGAUD A., DAVID N., GALLOPEL-MORVAN K., The Evin law: Content, Effectiveness and Limitations, Global Alcohol Policy Alliance, Edimbourg (Ecosse), 7-9 octobre 2015


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production, Finance

HOVELAQUE V., VIVIANI JL., BIAN Y.,  BOSTEL N., LEMOINE D., YEUNG T., Dynamic lot-sizing-based working capital requirement minimization model with infinite capacityIESM 2015, Sevilla, Spain, October 2015


Voir toutes les publications de
Vincent HOVELAQUE, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., GALLOPEL-MORVAN K., The Impact Of Alcohol Ad & PACK Content On Youth Perceptions And Representations: Luxury Vs. Product-Oriented Packs and AdsGlobal Alcohol Policy Alliance, Edimbourg (Ecosse), 7-9 Octobre 2015


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Finance

MORAUX F., VIVIANI JL., BITSCH M., A model for strategic decision-making: internationalization mode valuation using real-optionsWU paper development workshop, Finance and IB, Vienne, 2-3 septembre 2015


Voir toutes les publications de
Franck MORAUX, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., BALLESTEROS F., ST ONGE S., Les liens entre les conflits travail-famille et le bien-être des travailleurs en mobilité internationale : une comparaison femmes-hommes,33ème Université d’été de l’IAS, Montréal 2015, du 27 au 28 août 2015
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., BALLESTEROS F., ST ONGE S., Les incidences du conflit et de l’enrichissement Travail-Famille sur le Bien-Etre, 33ème Université d’été de l’IAS, Montréal, du 27 au 28 août
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Marketing

LAJANTE M., DROULERS O., LACOSTE-BADIE S., Aesthetic Emotions Induced by TV Advertising Predict Consumers' Attitudes, International Society for Research on Emotion Conference, 8-10 juillet, Genève Suisse
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., BASSET G., MEISEBERG B., Resale prices in franchising: Insights from franchisee perceptions, 18th European Association in Education and Research in Commercial Distribution Conference (EAERCD), Rennes, France, 1-3 juillet
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., The growth of social franchising in Pakistan: Insights from franchisees in the education sector, 18th European Association in Education and Research in Commercial Distribution Conference (EAERCD), Rennes, France, 1-3 juillet
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

VOROPANOVA E., CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value, 18th EAERCD Conference, July, Rennes
 


Voir toutes les publications de
Ekaterina VOROPANOVA, Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

BURELLIER F., De Ken Bogard à Louis de Funès : la sélection de modèles lors de transitions vers des rôles émergents. Le cas des commentateurs de jeux vidéo en France, 24ème congrès IAE France, Rennes
 


Voir toutes les publications de
Franck BURELLIER
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

RUILLER C., BURELLIER F., Un médecin, un soignant et un gestionnaire sont dans un bateau... La compétence collective au sein des pôles hospitaliers, 24ème congrès IAE France, Rennes
 


Voir toutes les publications de
Franck BURELLIER, Caroline RUILLER
Communications / Colloques

Marketing

ADIL S., LACOSTE BADIE S., DROULERS O., Gaze direction in ad influences observer’s attention and memory, NeuroPsychoEconomics Conference, 18-19 juin, Copenhague, Danemark
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

MEISEBERG B., PERRIGOT R., Linkages between pricing practices in franchise chains and franchisor-, franchisee- and system-level-outcomes,7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

MINVIELLE M., DROULERS O., Attention capture of health warnings displayed on food advertisements: assessment after eight years of exposure, NeuroPsychoEconomics Conference, 18-19 juin, Copenhague, Danemark
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., Social franchising in the education sector in Pakistan: A multi-perspective approach, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

BASSET G., PERRIGOT R., Franchisees’ resale price policy facing legal, contractual and professional constraints: Insights from European and French perspectives, 29th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Oviedo, Espagne, 18-20 juin
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

WATSON A., DADA L., WRIGHT O., PERRIGOT R., A cross-cultural exploration of franchise entrepreneurial orientation, 29th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Oviedo, Espagne, 18-20 juin. Best Paper Award
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., Focus versus diversification and bank risk: does the breadth of ownership structure matter?"32nd International Conference of the French Finance Association (AFFI), Cergy, France,  1-3 Juin 2015


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., Focus versus diversification and bank risk: does the breadth of ownership structure matter?"5th International Conference of the Financial Engineering and Banking Society (FEBS),Nantes, France, 11-13 juin 2015


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Marketing

BOHELAY D., Intégration des Réseaux Sociaux Numériques professionnels dans la stratégie d'accès aux candidatures par les consultants en cabinet de recrutement, Congrès des IAE, IGR-IAE Rennes, 10-12 juin 2015


Voir toutes les publications de
Damien BOHELAY
Communications / Colloques

Finance, Logistique/ Gestion de production

VIVIANI JL., VO TLH., Peut-on arrêter de jouer au “maillon faible” dans la chaîne logistique ? Le financement collaboratif d’une chaîne logistique est-il possible ?Congrès IAE France, Rennes, 10-12 juin 2015


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI, Thi Le Hoa VO
Communications / Colloques

Marketing

LAJANTE M., LUX G.,Ouvrons la boîte noire des émotions pour comprendre les managers24e Congrès des IAE, Rennes, 10-12 juin 2015


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., BALLESTEROS F., ST ONGE S., Une étude des relations entre l’articulation travail-famille et le bien-être des travailleurs en mobilité à l’international, 52ème Congrès de l’ACRI (Association Canadienne des Relations Industrielles), Canadian Industrial Relations Annual Meeting, Montréal Canada, 25-27 mai 2015
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Marketing

MINVIELLE M., LACOSTE BADIE S., DROULERS O., LAURENT G., Influence of Aging on Visual Scanning and Memorization of Fast-Moving Consumer Good Packaging, special session: Impact of Age on Consumer Behavior: New Evidence on the Mediating Role of Cognitive Variables, EMAC 44th Annual Conference, 26-29 mai, Leuven, Belgique
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., FALL M., Forecasting Stock Market Liquidity: an Empirical Analysis22th Conference Forecasting Financial Markets, Rennes, 20-22 mai 2015


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Entrepreneuriat / Gestion de projets

SABBADO DA ROSA L., Quelles modalités collaboratives pour les PME dans un pôle de compétitivité ?, 8ème Colloque de l’Institut Franco Brésilien d’Administration d’Entreprises, Gramado, mai 2015
 


Voir toutes les publications de
Laura SABBADO DA ROSA
Communications / Colloques

Marketing

ADIL S., DROULERS O. (2014), Could Face Presence in Print Ads Influence Memorization?, EMAC 43th Annual Conference, 3-6 juin, Valencia, Espagne


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

PIN AC., PICOT-COUPEY K., DROULERS O., Why are some gamblers not gambling responsibly ? An exploratory study of the «perceived risk» concept, symposium: From risky attitudes to responsible gambling, International Congress on Addictive Behavior, 16-18 April, Nantes, France
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

TAHAR C., MONNIER-SENICOURT L., Le libre-service de l’expertise comptable : Recettes de la grande distribution pour experts comptables, Congrès de l’Association francophone de comptabilité (AFC), Toulouse
 


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

URASADETTAN J., BURELLIER F., Le processus d’appropriation du sale boulot : focus sur des cadres de santé lors d’un regroupement de services médicaux, 26ème congrès de l’AGRH, Montpellier
 


Voir toutes les publications de
Franck BURELLIER
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

TAHAR C., Des recettes marchandes au service du service public ? Comment améliorer la rentabilité des activités marchandes d’un CROUS, Colloque de l’Association internationale de recherche en management public (AIRMAP), Lyon
 


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Marketing

Michaud-Trévinal A., Stenger T.

MICHAUD TREVINAL A., PICOT COUPEY K., STENGER T., The online shopping experience (OSE): Towards the development of a four-order hierarchical model,Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Eds K. Picot-Coupey and G. Cliquet, Rennes, Electronic Proceedings, ISBN 978-2-7466-8451-5
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing, Contrôle de gestion

PICOT-COUPEY K., TAHAR C., Do It Yourself…Yes you can… but you have to do it well! How can retailers drive customers’ work? An IKEA case study, Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Eds K. Picot-Coupey and G. Cliquet, Rennes, Electronic Proceedings, ISBN 978-2-7466-8451-5
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., PIVETEAU L., Moving towards an omni-channel strategy: process and challenges, Proceedings of the Academy of Marketing Science Annual Conference, Denver (Colorado), forthcoming
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Finance

LAHLOU I., NAVATTE P., Advisory Directors’ Presence on the Board: Does it Matter?32ème Conférence Internationale de l’Association Française de Finance (AFFI), Cergy, France, 2015


Voir toutes les publications de
Ismail LAHLOU, Patrick NAVATTE
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

RUILLER C., DUMAS M., Télétravail, équipes dispersées et gestion relationnelle à distance : Quelle(s) proximité(s) perçue(s) ?, Colloque de l’ARIMHE, Lille
 


Voir toutes les publications de
Caroline RUILLER
Communications / Colloques

Marketing

VOROPANOVA E., CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value, 18th EAERCD Conference, July, Rennes
 


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

BURELLIER F., Se construire au-delà des contraintes. Le travail identitaire dans les organisations, 24ème conférence de l’AIMS, Paris
 


Voir toutes les publications de
Franck BURELLIER
Communications / Colloques

Marketing, Contrôle de gestion

PICOT-COUPEY K., TAHAR C., Travail du client: mode d'emploi ! Une analyse des modes de contrôle du travail du client exécutant par les enseignes, Actes du 18ème colloque international E. Thil, Ed. P. Coutelle, Paris, Electronic Proceedings
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Management stratégique

MANDARD M., What is an institution? A network embeddedness perspective11 th Workshop on New Institutionalism in Organization Theory, WU Vienna University of Economics and Business, 26-27 mars 2015


Voir toutes les publications de
Matthieu MANDARD
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., LEPETIT L., TARAZI A., Excess control rights, bank capital structure adjustments, and lendingAnnual Doctoral Conference of the Association for the Development of Research in Economics and Statistics, Centre d’Economie de la Sorbonne, Paris, France, 27-28 Février 2015


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., BITSCH M., Revisiting the OLI paradigm: A focus on the financial dimension within the international business research, 11-13 Décembre 2014


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance

LAI AG., Global Financial and Economic Crisis: Challenges and ProspectsConference of the Multinational Finance Society, Athens, Greece, Décembre 2014


Voir toutes les publications de
Anh Ngoc LAI
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., ALLANO FREY M., BOUILLE J., CROIZEAN J-P., La lutte contre le changement climatique comme processus d’institutionnalisation: une étude exploratoire de la thématique «sobriété carbone» appliquée au champ de la grande distribution française, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., AKIL H. et BOUILLE J., Changement climatique et communications pour une consommation sobre : définition d’un programme de recherche, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Hussein AKIL, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., ABESSOLO G., Une exploration socio-anthropologique d’îlots (ou de continent?) de rationalité enchantée dans les univers de la consommation, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., SCHMIDT C. et MOUNIER I., Merleau-Ponty et le tournant somatique en sciences de l’homme et de la société : perspectives pour l’ethnomarketing, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production, Finance

VIVIANI JL., VO TLH., System dynamics model of supply chain financing10th International Conference of Modeling and Simulation - MOSIM'14, Nancy, France,  November 2014


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI, Thi Le Hoa VO
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., TARAZI A., Excess control rights, financial crisis and bank profitability and riskSouthern Finance Association Annual Meetings, SFA, Key West, Floride,  19-22 Novembre 2014


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., DEDESSUS-LE MOUSTIER N., CHEVANCE A., Pénibilité au travail : quelle appropriation de la loi par les entreprises françaises ?,25ème Congrès de l’Association Francophone de Gestion des Ressources, Chester, 6 et 7 novembre 2014 
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Marketing

LACOSTE-BADIE S., DROULERS O., When he takes the product, I take the product : Importance of mirror neurons in television commercials context, Advances in Consumer Research Conference, eds J. Cotte and S. Wood, 23-26 octobre, Baltimore, USA, Volume 42
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., AMAR J., Is persuasive power of typography real? The influence of attitude toward the typography on advertising evaluation, Advances in Consumer Research Conference, eds J. Cotte and S. Wood, 23 au 26 octobre, Baltimore, USA, Volume 42
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., ADIL S., Gaze direction in print ads modulates product and brand memorization, Advances in Consumer Research Conference, eds J. Cotte and S. Wood, 23-26 octobre, Baltimore, USA, Volume 42
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., ALLANO-FREY M., BOUILLE J., CROIZEAN J-P., Grande-distribution et sobriété Carbone. Une analyse néo-institutionnaliste des divergences et convergences dans les discours et les pratiques des distributeurs généralistes Auchan, Casino et Carrefour, RIODD, Paris, Octobre 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production, Finance

VIVIANI JL., VO TLH., Financing the newsvendor : a dynamic approach, 18th International Symposium on InventoriesISIR Symposium, Budapest, Hungary, August 18-22, 2014


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI, Thi Le Hoa VO
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., NOTELAERS G., HAUGE L.J., Exposition au harcèlement psychologique au travail : Impact sur la satisfaction au travail, l’implication organisationnelle et l’intention de départ, 28th International Congress of Applied Psychology « From Crisis to Sustainable Well-Being », 8-13 July 
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Retail Foreign Operation Modes and Internationalisation PerformanceAIB 2014 Annual Meeting Vancouver, Canada, 23-26 Juin 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

AMAR J., DROULERS O., LEGOHEREL P., The Influence of “Attitude toward the Typography” in a Tourist Advertising Context, Travel and Tourism Research International Conference, 18-20 juin, Bruges, Belgique.
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Finance

LAMINOU ABDOU S., Pricing and Hedging American and Hybrid Strangles with Finite Maturity8th Bachelier Finance Society world congress, Bruxelles, Belgique, Juin 2014


Voir toutes les publications de
Souleymane LAMINOU ABDOU
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Is any Organizational Form Superior in terms of financial Performance?Theoretical Analysis and Evidence from the Fashion Retail Sector, 11-12 juin 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., The luxury metaphor of alcoholic beverages marketing: a necessary focus and understanding to help public health, 3èmes Journées Internationales du Marketing de la Santé (sous le patronage de l’AFM et ARAMOS), 6 juin 2014


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., LAJANTE M., DERBAIX C., PONCIN I., ROULLET B., Psychophysiological measures as a new method to measure advertising effectiveness,EMAC 43th Annual Conference, Special Interest Group. Psychophysiological measures: last developments in marketing research, 3-6 Juin, Valencia, Espagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

AMAR J., DROULERS O., LEGOHEREL P., The Influence of “Attitude toward the Typography” in a Tourist Advertising Context, Travel and Tourism Research International Conference, 18-20 juin, Bruges, Belgique.
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

PIN AC., PICOT COUPEY K., DROULERS O., Mesurer le risque perçu à « jouer responsable, 3ème Journée Internationale du Marketing de la Santé, 6 juin, Rennes, France


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O. et ADIL S., Could Face Presence in Print Ads Influence Memorization?, EMAC 43th Annual Conference, 3-6 juin, Valencia, Espagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DANIEL M., SIRIEIX L., Consumer commitment to sustainable development: purchase and/or non purchase practices43rd annual conference EMAC, Spain, Valencia, 3-6 juin 2014


Voir toutes les publications de
Maud DANIEL
Communications / Colloques

Management stratégique

MANDARD M., BRIEC L., L'échec de la certification forestière. Une illustration au travers de l'étude de la certification FSC30èmes journées de l''Association Tiers-Monde, Université Cadi Ayyad, Marrakech, 29-31 mai 2014


Voir toutes les publications de
Matthieu MANDARD
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., ADIL S., Perceived gaze direction modulates ads memorization, NeuroPsychoEconomics Conference, 29-30 mai, Munich, Allemagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

LUX G., Le rapport à la performance des directeurs d’Établissement et Service Médico-Sociaux : une lecture à partir du « modèle des cités », 35e Congrès de l’Association Francophone de Comptabilité (AFC), 28 mai 2014, Lille


 


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX
Communications / Colloques

Marketing

LACOSTE BADIE S., DROULERS O., Advertising memory: the power of mirror neurons, NeuroPsychoEconomics Conference, 29-30 mai, Munich, Allemagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Company-owned stores, franchises stores or/and stores-within-a-store: can any organizational form yield better performance?,Evidence from French fasion retailer, 26, 27 et 28 mai 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., FALL M., Stock market liquidity and long memory : an empirical analysis31ème conférence de l’AFFI, Aix-en-Provence, 20-22 mai 2014


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

CHEDOTEL F., MAMMAR EL HADJ S., L’impact de la construction identitaire, au sein des groupes projets inter-organisationnels, sur l’émergence d’une compétence collective territorialeRIUESS- Les rencontres interuniversitaire de l’Economie Sociale et Solidaire, L’économie sociale et solidaire en coopération, Lille, 21-23 Mai 2014


Voir toutes les publications de
Frédérique CHÉDOTEL, Sihem MAMMAR EL HADJ
Communications / Colloques

Logistique/ Gestion de production

BIRONNEAU L., LE ROY B., HOVELAQUE V., DURAND B., Compétences des responsables logistiques : résultats d’une étude longitudinale, The 10th International Conference on Logistics and SCM Research, Marseille, 20-21 mai 2014


Voir toutes les publications de
Laurent BIRONNEAU, Vincent HOVELAQUE
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., MORAUX F., FOUILLOUX J., Investing in Finite-Life Carbon Reduction Program under Risk and Idiosyncratic Uncertainty, 31ème conférence de l’AFFI, Aix-en-Provence, 20-22 mai 2014


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI, Franck MORAUX
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., BUI X., Bank loan availability and trade credit demand : Evidence from microdata of Vietnamese firms31ème conférence de l’AFFI, Aix-en-Provence, 20-22 mai 2014


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., BERTHE B., DUMAS M., Agir sur le sentiment de culpabilité des femmes au travail pour une meilleure égalité professionnelle, Etats Généraux du management « Pour un management de la diversité », Marseille, 21 Mai 2014
 


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

LUX G., PETIT N., Jeux et coalitions d'acteurs autour des innovations managériales dans les établissements sanitaires et sanitaires et sociaux, Colloque AIRMAP 2014, 20-21 mai 2014, Aix-en-Provence
 


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Is any organizational form superior in terms of financial performance? Theoretical analysis and evidence from the fashion retail sector, Proceedings of the 1st International Worshop in Franchising, Services and Retail Chains, 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Company-owned stores, franchisee-owned stores and/or stores-within-a-store: can any organizational choices yield better financial performance: Evidence from French fashion retailersProceedings of the Association Internationale de Management Stratégique, 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance

LAMINOU-ABDOU S., Pricing American Cumulative Parisian In Options3rd International Symposium in Computational Economics and Finance, Paris France, Avril 2014


Voir toutes les publications de
Souleymane LAMINOU ABDOU
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., PIVETEAU L., How to combine bricks and clicks: The case of Direct Optic going omni-channel, Colloquium on European Research in Retailing 2014
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Finance

LAHLOU I., NAVATTE P., Director Compensation Incentives and Acquisition Outcomes12ème Conférence Internationale de Finance (EUROFIDAI), Paris, France, 2014


Voir toutes les publications de
Ismail LAHLOU, Patrick NAVATTE
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

TAHAR C., Contrôler pour mieux servir ?Les paradoxes de la gestion du temps,Colloque de l’Association internationale de recherche en management public (AIRMAP), Aix-en-Provence
 


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

RUILLER C., VAN DER HEIJDEN B, Socio-Emotional support at work: effects on French nurses' job strain and affective commitment, Congrès de l'Academy of Management, Philadelphie, 2014
 


Voir toutes les publications de
Caroline RUILLER
Communications / Colloques

Finance

NAVATTE P., VIVIANI JL., Decoupling financing and investing: Another way of signalingCongrès international de l’AFFI, 2014


Voir toutes les publications de
Patrick NAVATTE, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

CHEDOTEL F., MISSONIER, LOUFRANI S., Conflict management in interorganizational projects: An integrative analysis of two longitudinal case studies in Information Systems, Congrès de l’EURAM, Valencia, 2014
 


Voir toutes les publications de
Frédérique CHÉDOTEL
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

TAHAR C., De nouvelles perspectives pour le contrôle de gestion communal, Journée d’étude en contrôle de gestion, Nantes, 2014
 


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

RAGAIGNE A., TAHAR C.,  Controlling quality in public services: what contribution for performance management ?, EURAM, Valencia, 2014
 


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Marketing

KACKER R., PERRIGOT R., Franchisors on LinkedIn: Determinants and outcomes of adoption and use of a multipurpose social media network, 28th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), New Orleans, Etats-Unis, 21-23 février 2014
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

TERRY A., DI LERNIA C., PERRIGOT R., A good faith solution to franchise relationship issues down under: The French lesson, 28th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), New Orleans, Etats-Unis, 21-23 février 2014
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

LUX G., L’importance des parties prenantes dans le devenir des innovations managériales : proposition d’une modélisation sur la base de la théorie des jeux et de situations de gestion au sein de structures hospitalières et médico-sociales, 6e Journée d’Étude en Contrôle de Gestion, 7 février 2014, Nantes
 


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX
Communications / Colloques

Marketing

AMAR J., DROULERS O., L’attitude envers la typographie, nouvel antécédent de l’attitude envers l’annonce en persuasion publicitaire ?International Marketing Trends Conference, 24-25 Janvier, Università Ca’ Foscari, Venise, Italie, 2014
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., ADIL S., Influence de la présence d’un personnage dans l’annonce sur la mémorisation publicitaire : une procédure folder test, International Marketing Trends Conference (session best papers), 24-25 Janvier, Università Ca’ Foscari, Venise, Italie, 2014
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., VOROPANOVA E., E-commerce and encroachment: evidence from French franchise networksthe 6th international conference on economics and management of networks (EMNeT), Agadir, Maroc, 21-23 novembre 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Ekaterina VOROPANOVA
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., The impact of the European legislation on franchising: A focus on know-how, e-commerce and resale prices7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Agadir, Maroc, 21-23 novembre 2013


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., LAWRENCE B., The influence of organizational form and customer type on customer satisfaction: Insights from TripAdvisor ratings7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Agadir, Maroc, 21-23 novembre 2013


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

POILPOT-ROCABOY G., PIJOAN N., CHEVANCE A.,  Agir sur les conditions de travail pour maintenir les seniors en emploi, 24ème Congrès de l’Association Francophone de Gestion des Ressources, Paris, 20-22 novembre 2013


Voir toutes les publications de
Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., 50 ans de grandes surfaces en France : Et maintenant ?16th Etienne Thil Conference on Retailing, Paris, France, 2-4 octobre 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., Excess control rights and bank recapitalization: Evidence from regulatory capital adjustmentAnnual Meeting of the Financial Management Association International, Chicago, Illinois, USA, 16-19 Octobre 2013 


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

MANDARD M., Mirages of organizations. From the historiography of management to the management of historiography29th European Group for Organizational Studies colloquium (EGOS), Montréal, Canada, Juillet 2013


Voir toutes les publications de
Matthieu MANDARD
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Shops-within-shops: determinants of the choice and impact on retail company financial performance17th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD), juillet 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

JOYEAU A., POILPOT-ROCABOY G., Vers une vision territoriale de la gestion de l'emploi : Enjeux et perspectives d’évolution du métier de RRH à temps partagé13° Rencontres Sur La Prospective Des Métiers : Prospective des Métiers de la Ville de Demain, Deauville, 1er juillet 2013


Voir toutes les publications de
Anne JOYEAU, Gwénaëlle POILPOT-ROCABOY
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., REVELLI C., Portfolio Management: Is there a difference between SRI and Conventional Investment10th International Conference of the European Society for Ecological Economics (ESEE), Lille, 18-21 Juin 2013


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., LEPETIT L., TARAZI A., Excess control rights and bank recapitalization: Evidence from regulatory capital adjustment62th congress of the French Economics Association (AFSE), Aix en Provence, France,  24-26 Juin 2013


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., LEPETIT L., TARAZI A., Excess control rights and bank recapitalization: Evidence from regulatory capital adjustmentAnnual Meeting of the Financial Management Association (FMA)European Conference, Luxembourg, 13-14 juin 2013


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

MANDARD M., Mirages of organizations. From the historiography of management to the management of historiography3rd Organizations, Artifacts and Practices (OAP) workshop, Londres, Juin 2013


Voir toutes les publications de
Matthieu MANDARD
Communications / Colloques

Finance

SAGHI-ZEDEK N., Focus versus diversification and bank risk: does the breadth of ownership structure matter?", 30th International Symposium on Money, Banking and Finance, Poitiers, 27-28 Juin 2013


Voir toutes les publications de
Nadia SAGHI-ZEDEK
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., DERBAIX C., PONCIN I., ROULLET B., Predicting Aad from affective reactions: psychophysiological evidence from an advertising experimentEMAC 42th Annual Conference, Istanbul, Turquie, 4-7 juin 2013


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., REVELLI C., SRI Portfolio Management: a Meta-Analysis30ème conférence de l’AFFI, 28-31 mai 2013


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BASSO F., BOUILLE J., LE GOFF K., OULLIER O.,  A methodological approach of Food Imitating Products using Implicit Association Test25th Association for Psychological Science Annual Convention, Washington, 23-26 mai 2013


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., LAWRENCE B., The influence of organizational form and customer type on online customer satisfaction ratings11th Seminar of M@rsouin– Armorican Mole for Research on the Information Society and Uses of the Internet, Saint-Malo, France, 23-24 mai 2013


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., HAYECK M., ANTON JL., NAZARIAN B. OULLIER O., An embodied approach of Food Imitating Products using FMRI, 25th Association for Psychological Science Annual Convention, Washington, 23-26 mai 2013


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

LUX G., Acceptabilité sociale et variation des statuts d’adoption et d’usages d’un outil du contrôle de gestionJournée de Recherche commune du CREM et du LEMNA, Rennes, 21 mai 2013


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX
Communications / Colloques

Finance

VIVIANI JL., FALL M., A new multifactor risk model to evaluate funding liquidity risk of financial institutions30ème conférence de l’AFFI, Lyon, 28-31 mai 2013


Voir toutes les publications de
Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BOUILLE J., LE GOFF K., OULLIER O., De l’impensé marketing à l’implicite cognitif du design émotionnel : une approche méthodologique des Food Imitating Products par le test des associations implicites29eme Congrès de l'AFM, La Rochelle, 16-17 mai 2013


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., LAJANTE M., Apports de la psychophysiologie à l’étude des cognitions et des affects du consommateur : vers un renouveau de la discipline, session « Fenêtre sur »29ème Congrès de l’Association Française du Marketing, La Rochelle, France, 16-17 mai 2013


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

BOHELAY D., Le Réseau Social Numérique Viadeo : analyse exploratoire des utilisations des membres et retour sur les théories classiques des réseaux sociaux.7ème Colloque international de l'IFBAE, Tours, IAE de Tours, 13-14 mai 2013


Voir toutes les publications de
Damien BOHELAY
Communications / Colloques

Finance

LAMINOU ABDOU S., Pricing and Hedging American and Hybrid Strangles with Finite Maturity30th AFFI Annual Meeting (Association Française de Finance), Lyon, France , Mai 2013


Voir toutes les publications de
Souleymane LAMINOU ABDOU
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

LUX G., Entre « paix sociale » et « bonne gestion » : de l’importance des normes sociales et jeux d’acteurs dans les pratiques des outils du contrôle de gestion, Congrès de l’Association Francophone de Comptabilité (AFC), Montréal,  30 mai 2013


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

CHEDOTEL F., VIGNIKIN A., STIMEC A., Thinking on team’s feet : team work quality, improvisation and performance in teamsCongrès de l’International Association for Conflict Management, 2013


Voir toutes les publications de
Frédérique CHÉDOTEL
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Financial performance of store-within-store strategy in the French fashion industry, Proceedings of the American Marketing Academy Summer Conference, Boston, 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., GONZALEZ C., PICOT-COUPEY K, HURE E., From mobile phone to smartphone: what’s new about m-shopping?Proceedings of the Amercian Marketing Society conference, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Shops-within-Shops: Determinants of the Choice and Impact on Retail Company Financial PerformanceProceedings of the European Association in Education and Research in Commercial Distribution, 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., TROIVILLE J., The retailer brand equity in an omnichannel contextProceedings of the International Colloquium in Relationship Marketing, 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

CHEDOTEL F., MAMMAR EL HADJ S., L’impact de la construction identitaire, au sein des groupes projets inter-organisationnels, sur l’émergence d’une compétence collective territoriale, 1ère Journée internationale de recherche GEES, Paris Est, 2013


Voir toutes les publications de
Frédérique CHÉDOTEL, Sihem MAMMAR EL HADJ
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

CHEDOTEL F., STIMEC A., VIGNIKIN A., Les conflits ont-ils une influence positive ou négative sur le fonctionnement des organisations ?Congrès de l’AFS, Nantes, 2013


Voir toutes les publications de
Frédérique CHÉDOTEL
Communications / Colloques

Contrôle de gestion

TAHAR C., RAGAIGNE A., Contrôler la qualité des services publics : quelle place pour les usagers ?,  Congrès de l’Association francophone de comptabilité (AFC). Montréal, 2013


Voir toutes les publications de
Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

CHEDOTEL F., STIMEC A., VIGNIKIN A., La relation entre les conflits et la performance dans les équipes projet – mise en évidence d’effets modérateursCongrès AGRH, Paris, 2013


Voir toutes les publications de
Frédérique CHÉDOTEL
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

CHEDOTEL F., VIGNIKIN A., LEROY D., Les situations d’improvisation organisationnelle et leur évolution au cours d’un projet, Congrès AGRH, Paris, 2013


Voir toutes les publications de
Frédérique CHÉDOTEL
Communications / Colloques

Management des ressources humaines

BURELLIER F., GRENIER C., VALETTE A., BERNARDINI J.,  Organizational ambidexterity and hybridized logics - the case of the function of clinical leaders in hospitals29th EGOS colloquium, Montréal, 2013


Voir toutes les publications de
Franck BURELLIER
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., BRIAND-MELEDO D., Insisting too much on network uniformity in the French market: A potential risk of requalification of the franchise contract27th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Zhuhai, Chine, 13-16 mars 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Finance

LAHLOU I., Is there a Tradeoff between the Monitoring and Advisory Functions of Corporate Boards30ème Conférence Internationale de l’Association Française de Finance, Lyon, France, 2013


Voir toutes les publications de
Ismail LAHLOU
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., JAMET E., LACOSTE-BADIE S., Effet de la complexité visuelle du packaging sur l’attention portée à la marqueInternational Marketing Trends Conference, Paris, France, ESCP-Europe, 17-19 Janvier 2013


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS