Publications

Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., E-Commerce Opportunities and Challenges for Franchise ChainsIn The Edward Elgar Handbook of Research on Franchising, edited by Hoy F., Perrigot R., Terry A., Edward Elgar ed., Cheltenham (UK), À paraître


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., HENDRIKSE G., EHRMANN T., WINDSPERGER T., Management and Governance of Networks - Franchising Cooperatives and Strategic Alliances, Physica-Verlag, Springer, Heidelberg, À paraître


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., STREED O., Autonomy in FranchisingIn The Edward Elgar Handbook of Research on Franchising, edited by Hoy F., Perrigot R., Terry A., Edward Elgar ed., Cheltenham (UK), À paraître


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., XU-PRIOUR D.L., PALMER A., The role of time in e-shopping adoption: A new approach for user typology, International Journal of Electronic Commerce, A paraître, [CNRS 2 / HCERES A]


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

HAKIL H., L’exploitation de la saillance de mortalité dans les communications sur le changement climatique, Revue RAM, À paraître (2018) , [CNRS 2 / HCERES A]


Voir toutes les publications de
Hussein AKIL
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., Retail network organizational design and financial performanceIn: Hoy F., Perrigot R. and A. Terry (eds), Handbook of Research on Franchising, Edward Elgar, À paraître


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Articles dans des revues classées

Marketing

WATSON A., DADA L., WRIGHT O., PERRIGOT R., Entrepreneurial orientation rhetoric in franchise  organizations: The impact of national cultureIn: Entrepreneurship Theory and Practice, À paraître [CNRS 1]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

VYT D., JARA M., MEVEL O., MORVANT T., MORVAN N., Des distributeurs toujours plus proches des consommateurs: le cas du drive alimentaire, Revue Management  & Avenir, 93, 141-160, 2017


Voir toutes les publications de
Dany VYT
Communications / Colloques

Marketing

VYT D., CLIQUET G., Towards a fairer manager performance measure: a DEA application in the retail industry, Proceedings of the 19th  European Association of Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD), Dublin, Ireland, 2017


Voir toutes les publications de
Dany VYT, Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing

VYT D., JARA M., CLIQUET G., L’alliance ratée Auchan-Système U, Actes du XXème congrès E. Thil, Roubaix, France, 2017


Voir toutes les publications de
Dany VYT, Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

PERRIGOT R., An exploration of franchising in AfricaHandbook of Research on Franchising, Edward Elgar Publishing, À paraître


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

AMAR J., DROULERS O. et LEGOHEREL P., Typography in destination advertising: Exploratory study and research perspectives, Tourism Management, Vol. 63, N°1, p.77-86, 2017


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

DI LERNIA C., PERRIGOT R., TERRY A., The obligation of good faith and its role in franchise regulationHandbook of Research on Franchising, Edward Elgar Publishing, À paraître


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

HOY F., PERRIGOT R., TERRY A., Handbook of Research on Franchising, Edward Elgar Publishing, À paraître


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

MEVEL O., MORVANT T., MORVAN N, JARA M., VYT D., Le drive, service complémentaire ou cannibalisation de l’offre des services des GMS : Une analyse par le mix marketing et par le mix logistique, Logistique et Management, 4 juillet 2017


Voir toutes les publications de
Dany VYT
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., MEISEBERG B., MIGNONAC K., EL AKREMI A., Performance Implications of Centrality in Franchisee Advice Networks, Managerial and Decision Economics, À paraître , [CNRS 3]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

STREED O., CLIQUET G.,  KAGAN Al., Profiling the Natural Food Cooperative Members: Strategic Implications in Terms of Market Positioning and GovernanceManagement and Governance of Networks, Franchising Cooperatives and Strategic Alliances, Springer Physica-Verlag, Mai 2017


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CASSOU F., CLIQUET G., PERRIGOT R., Uniformity in collective entrepreneurship: The case of food retail cooperatives in FranceManagement and Governance of Networks,  Franchising Cooperatives and Strategic Alliances, Springer Physica-Verlag, Mai 2017


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT, Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., Franchising in the education sector: How do Pakistani customers perceive this new phenomenon?Management and Governance of Networks - Franchising Cooperatives and Strategic Alliances, Springer Physica-Verlag, Mai 2017


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

AMAR J., DROULERS O., The legibility of food package information in France: an equal challenge for young and elderly consumers?, Public Health Nutrition, 2016, vol. 19, n°6 , p. 1059-1066 , Hors gestion


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

KOETZ C., PIZZUTI DOS SANTOS C., CLIQUET G. (2017), Advertising Spending, Mood and Level of Product Information on Quality Perception, Managerial and Decision Economics,Volume 38, Issue 3, April 2017,  Pages 314–325 [CNRS3 / HCERES B]


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

LAFONTAINE F.,  PERRIGOT R., WILSON N., (2017), The quality of institutions and organizational form decisions: Evidence from within the firm, Journal of Economics and Management Strategy, [CNRS 1]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

MEISEBERG B., PERRIGOT R., Linkages between pricing practices in franchise chains and franchisor-, franchisee- and system-level-outcomes, Small Business Economics, À paraître , [CNRS 2]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., HERRBACH O., CLIQUET G., BASSET G., (2017), Know-how transfer mechanisms in franchise networks : A study of franchisee perceptions, Knowledge Management Research & Practice, Giovanni Schiuma, [CNRS 3]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT, Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS O., LAJANTE M., AMARANTINI D. (2017), Current state-of-the-art processing of facial EMG: Assessing a method to improve the assessment of emotional valence for advertising research, Journal of Advertising Research, Mars 2017 [CNRS 3 / HCERES A]


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., DABADIE I. (2016), Posséder autrement : une approche socio-anthropologique de la consommation collaborative, Management & Avenir, 2016, 88, 6 [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

AKIL H. (2017), Visual representations of climate change and individual decarbonisation project: An exploratory study, Revue de l’Organisation Responsable, 2017, 1 , 1-15 , [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Hussein AKIL
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., MEISEBERG B., BASSET G., (2016), Resale prices in franchising: insights from franchisee perspectives, Journal of Product & Brand Management, Emerald, 2016, 25/7 , 663-675 , [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., KACKER M., Retailer use of a professional social media network: Insights from franchising, Journal of Retailing and Consumer Services, Elsevier, 2016, 30 , 222-233 , [CNRS 3 / HCERES B]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., DANIEL M., BOUILLÉ J., TROIVILLE J. , CROIZEAN J-P ., Gouvernementalité et physicalité du consommateur citoyen dans la lutte contre le changement climatique : proposition d’un programme de recherche autour de la grounded cognition15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND, Maud DANIEL
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BELLION A., De la gouvernance de l’innovation à la résistance du consommateur : quel modèle de relations publiques pour la gestion de l’innovation technoscientifique15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing, Management des ressources humaines

ROBERT-DEMONTROND P., JOYEAU A., Ce dont « l'empreinte carbone » est le nom : enquête sur l’acceptabilité sociale d’un dispositif commercial de lutte contre le changement climatique15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND, Anne JOYEAU
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., Petite ethnographie de l’offre à boire, en Corse et en Bretagne15èmes JNRC, Caen, 24-25 novembre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

CASSOU F., CLIQUET G., PERRIGOT R. (2016), L’importance de la solidarité au sein des réseaux de vente au détail : le cas du commerce de détail coopératif et associé à dominante alimentaire, Management & Avenir, Éditions EMS, 2016, 89 , 153-174 , [CNRS 3 / HCERES B]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT, Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

VYT D., CLIQUET G. (2016), Le drive et la couverture territoriale des réseaux de distribution, Revue Française du Marketing, 2016, Vol. 255, n°1 , [HCERES C]


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Dany VYT
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., LAFONTAINE F., WILSON N. (2016), The Quality of Institutions and Organizational Form Decisions: Evidence from Within the Firm, Journal of Economics & Management Strategy, 2016 , [CNRS 1]


 Voir le lien

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., Quelles fonctions, quelle place pour le commerce, face à la numérisation généralisée de la vie quotidienne? Ce qu’en disent, peuvent en dire, les recherches en sciences humaines19ème colloque Etienne Thil, Roubaix, 14 octobre 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., CASSOU F., Le transfert du savoir-faire au sein des réseaux de commerce coopératif et associé19ème colloque Etienne Thil, Roubaix, 12-14 octobre 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

VOROPANOVA E., CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., Coproduction de services en magasin : impact des objets connectés sur la productivité du consommateurActes du 19ème Colloque international E. Thil, Ed. A. Michaud-Trévinal, Roubaix (France), Actes électroniques, 12-13-14 octobre 2016


Voir toutes les publications de
Ekaterina VOROPANOVA, Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

VYT D., MEVEL O., MORVAN T., MORVAN N., JARA M., Le drive, service complémentaire ou cannibalisation de l’offre des services des GMS : Une analyse par le mix marketing et par le mix logistique11èmes Rencontres Internationales de la recherche en Logistique, EPFL, Lausanne, Suisse, Septembre 2016


Voir toutes les publications de
Dany VYT
Articles dans des revues classées

Marketing

DIALLO M.F., CLIQUET G. (2016), Store image perceptions and customer knowledge cues in emerging markets: A cross-country investigation in Brazil and Vietnam, International Journal of Retail & Distribution Management, 44(12), 1182-1205 [CNRS 3 / HCERES B]


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., DABADIE I. (2016), Posséder autrement : une approche socio-anthropologique de la consommation collaborative, Management & Avenir, 2016, 88, 6 [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND, Isabelle DABADIE-MOUNIER
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., DROULERS O., PIN AC., The perceived risks of adopting a responsible gambling behavior: development and validation of a reliable measurement index, Proceedings of the Academy of Marketing Science World Marketing Congress, Eds. Demangeot C., Herrmann JL, Ortinau J., Paris (France), Electronic proceedings, 20/07/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., ACKERMANN CL., Towards a measure of the value of an omni-channel shopping experienceProceedings of the European Institute Of Retailing And Services Studies (EIRASS) Conference, Ed H. Timmermans, Edinburgh (Scotland), Electronic Proceedings, 11-14/07/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., DROULER O., PIN AC., Diverse perspectives on the concept of perceived risk: evolution of the conceptualization and implications for health marketing studiesProceedings of the 7th International Research Meeting in Business and Management (IRMBAM-2016), Eds Chaney D., Musso P., Saadi S., Sghaier N., Nice (France), Electronic proceedings, 11-12/07/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Olivier DROULERS
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing, Finance

FROMONT E., ANDRE F., VYT D., Performance dans les réseaux de distribution : comparaison des indicateurs financiers et marketing, in Collaborations et réseaux : approches transversales en management, VIVIANI J.L., BIRONNEAU L. (dir.), Presses Universitaires de Rennes, juin 2016, p.229-270
 


Voir toutes les publications de
Florence ANDRE-LE POGAMP, Emmanuelle FROMONT, Dany VYT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

VYT D., À emporter s’il vous plaît… un nouvel outil pour partir à la conquête de l’espace , in Collaborations et réseaux, Approches transversales en management, VIVIANI J.L., BIRONNEAU L. (dir.), Presses Universitaires de Rennes, juin 2016, p.321-338
 


Voir toutes les publications de
Dany VYT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Contrôle de gestion, Marketing

THENET G., VYT D., La répartition des coûts dans la grande distribution alimentaire, Collaborations et réseaux : approches transversales en management, Presses Universitaire de Rennes, juin 2016, p. 247-270
 


Voir toutes les publications de
Gervais THENET, Dany VYT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI J.L., Gagner sur Corner ? Quel impact sur la performance financière d’une collaboration entre deux réseaux de distribution via des espaces boutiques ?,in Collaborations et réseaux, Approches transversales en management, VIVIANI J.L., BIRONNEAU L. (dir.), Presses Universitaires de Rennes, juin 2016, pp.85-110
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

PERRIGOT R., BASSET G., Franchise et réglementation européenne : En toute franchise, in Collaborations et réseaux, Approches transversales en management, VIVIANI J.L., BIRONNEAU L. (dir.), Presses Universitaires de Rennes, juin 2016, pp.301-319
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing, Contrôle de gestion

PICOT-COUPEY K., TAHAR C., As-tu bien travaillé aujourd’hui mon client ? Comment faire du client de la grande distribution un bon exécutant – le cas d’IKEA, in Collaborations et réseaux, Approches transversales en management, VIVIANI J.L., BIRONNEAU L. (dir.), Presses Universitaires de Rennes, juin 2016, pp.65-84
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Caroline TAHAR
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., DROULERS O., PIN AC., Promouvoir les jeux de hasard et d’argent nuit-il à la décision d’adopter un comportement de jeu responsable ? Le rôle du Risque Perçu à adopter un Comportement de Jeu Responsable (RPCJR)Actes de la 4ième Journée internationale du marketing santé, Eds D. Crié et K. Gallopel-Morvan, Lille (France), Actes électroniques, 17/06/2016


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., VOROPANOVA E. (2016), E-commerce and encroachment: evidence from French franchise networks, Journal of Marketing Channels, 2016, n°23(3) , p.114-128 , NC


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Ekaterina VOROPANOVA
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., MEISEBERG B., MIGNONAC K., EL AKREMI A., Performance implications of individual embeddedness in interfranchisee advice networks30th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Groningen, The Netherlands, 9-11 Juin 2016


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., Franchising in the education sector: How do Pakistani customers perceive this new phenomenon?30th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Groningen, The Netherlands, 9-11 Juin 2016


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., Opening a transactional website: Opportunities and challenges for franchise chains30th Annual International Society of Franchising Conference (ISoF), Groningen (Netherlands), June 9-11 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., GAHINET MC., Convenience store patronage: kaïros more than chronosColloquium on European Research in Retailing, Toulouse, 1er & 2 juin 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

MEVEL O., MORVAN T., VYT D., MORVAN N. (2016), Cross canal, drive et relation de services: une analyse par la boucle de clients, Logistique & Management, vol. 4 n° 1, 3-16 [HCERES C]


Voir toutes les publications de
Dany VYT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., AKIL H., BOUILLE J., Global warming', 'climatic change' or 'climate imbalance’ ? An experimental study on the effectiveness of climate change semantic expressions and imageryEURAM 2016 Conference, Paris, 1-4 juin 2016


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND, Hussein AKIL
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., ZAMORA-FAUVEL, L., PUELLES, M., OTC under private label in France and SpainIn Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in a Recovery Economy, Edited by Gómez-Suárez M., ‎Martínez-Ruiz M., Pilar M., IGI., 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BOUILLÉ J. (2016), Webactivism and the dynamics of consumerist resistance: analytical framework and experimental study, RIMHE, la Revue Interdisciplinaire, Management, Homme & Entreprise, 2016, 24, 4 [HCERES C]


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BASSO F., BOUILLÉ J., LE GOFF K., OULLIER O. (2016), Assessing the role of shape and label in the misleading packaging of Food Imitating Products: From empirical evidence to policy recommendation, Frontiers in Psychology, 2016, 7, 450


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., TROIVILLE J., Typologie des modes de magasinage : Le cas de la distribution française à prédominance alimentaire32ème Congrès AFM, Lyon, 18, 19 et 20 mai 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., DAGRI, F., ANASSE, A., Trust and brand in master franchise Relationship: The case of mobile payment in Ivory CoastColloque FDNEC, Saint-Etienne, 12-13 mai 2016


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., Research on Franchising in Africa: Challenges and Prospects, International Workshop on Franchising & Distribution Networks in Emerging Countries, Saint Etienne, France, May 12-13 2016
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., Social franchising: the case of CFW clinics in Kenya, International Workshop on Franchising & Distribution Networks in Emerging Countries, Saint Etienne, France, May 12-13 2016
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., VYT D., JARA M., Running after square meters vs consumers services : the case of “click and collect” in France, Colloquim on European Research in Retailing, Toulouse, juin 2016
 


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Dany VYT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., DUONG L., Le consentement à payer des consommateurs pour la labellisation sociale, in L. Lavorata (ed) Marketing et développement durable - Du distributeur au consommateur, Paris, Economica, 2016, p. 164-177
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BEAUDOIN V., Les AMAP : état des lieux, in L. Lavorata (ed), Marketing et développement durable - Du distributeur au consommateur, Paris, Economica, 2016, p. 84-101
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURÉ E., PIVETEAU L. (2016), Channel design to enrich customers’ shopping experiences: synchronizing clicks with bricks in an omni-channel perspective - the Direct Optic case, International Journal of Retail and Distribution Management, 44, 3, 336-368 [CNRS 3 / HCERES B]


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

DROULERS O., Les messages sanitairesCollectif Rapport d’expertise INSERM, Editions INSERM, À paraître


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

DROULERS O., Apport des neurosciences aux études en santé publiquein « Le Marketing social », ouvrage collectif sous la direction de K. Gallopel-Morvan (coordinatrice), P. Arwidson, G. Hastings et A. Gardies, Dunod et Institut National de Prévention et d’Education pour la Santé (INPES, À paraître


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., Franchise and electronic commerce, in Handbook on Franchising, Elgar publisher, À paraître


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., BASSET G., MEISEBERG B. (2015), Resale prices in franchising: Insights from franchisee perceptions, 18th European Association in Education and Research in Commercial Distribution Conference (EAERCD), Rennes, France, 1-3 juillet


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

LAJANTE G., ROTTEVEEL M. (2016), Opening the black box of emotions! A discussion on neuroscience methods for investigating appropriation processes and adoption of change in organization, Organizational Research Methods, À paraître


Voir toutes les publications de
Mathieu LAJANTE
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., STREED-KERRIEN O., Quasi-FranchiseHandbook of franchising, Elgar publisher, À paraître


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., ZAMORA-FAUVEL L., PUELLES M., OTC under private label in France and Spain, in Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in a Recovery Economy, IGI Global (Spain), À paraître


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., CROIZEAN J.-P., BOUILLÉ J., ALLANO M. (2016), Grande distribution et sobriété carbone. Une analyse néo-institutionnaliste des divergences et convergences dans les discours et les pratiques des distributeurs généralistes, Management International, 2016 [CNRS 3 / HCERES A]


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BOUILLÉ J., BASSO F. (2016), La rhétorique incarnée de l’activisme consumériste au regard de la théorie de la métaphore conceptuelle: étude exploratoire et perspectives de recherche, Recherche et Application en Marketing, 31, 2, 2016, pp. 1-27 [CNRS 2 / HCERES A]


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., KACKER M. (2016), Retailer Use of a Professional Social Media Network: Insights from Franchising, Journal of Retailing and Consumer Services, 2016 [CNRS 3 / HCERES B]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., PIVETEAU L, Moving Towards an Omni-Channel Strategy: Process and Challenges, In Celebrating America’s Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Marketing?, Springer International Publishing, pp. 523-523
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

DABADIE-MOUNIER I., ROBERT-DEMONTROND P., Cosmology of non-possession: an anthropological approach to collaborative consumptionSharing Economy Workshop, Paris, 28-29 janvier 2016


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

DANIEL M., Les processus de fixation des prix en vente directe : une approche compréhensive des pratiques des maraîchers « libérés » des contraintes tarifaires des circuits longs5èmes Journées de Recherche sur le Prix, la Gratuité, le Don et la Valeur, Tours, France, 10-11 décembre 2015


Voir toutes les publications de
Maud DANIEL
Communications / Colloques

Marketing

PENARD T., PERRIGOT R., Search online – purchase online in franchising: An empirical analysis of franchisor website functionality, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

CASSOU F., CLIQUET G., PERRIGOT R., Concept Uniformity: The Case of Food Retail Cooperatives, 7th EMNet Conference, Capetown, Dec. 3-5 2015
 


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

MEISEBERG B., PERRIGOT R., Linkages between pricing practices in franchise chains and franchisor-, franchisee- and system-level-outcomes, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., Know-how transfer mechanisms in franchise networks: A study of franchisee perception7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., Social franchising in the education sector in Pakistan: A multi-perspective approach, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., AKIL H., BOUILLE J., The Impact of Climate Change Communication on Materialistic and Environmental Tendencies of Consumption: A Terror Management Theory Perspective, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Hussein AKIL, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., DABADIE I., Cosmologies de la non-possession: une approche socio-anthropologique de la consommation collaborative, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., FOUTREL S., Marquage territorial : une analyse par la cartographie cognitive appliquée au cas « Produit en Bretagne », 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BELLION A. BOUILLE J., Les nanomondes comme volonté et comme (arène de) représentations : une étude ethnomarketing du rôle des imaginaires dans la construction d’un marché innovant, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BEAUDOIN V., MOUNIER I., Les mondes amapiens au prisme de la Cultural Theory – perspectives anthropologiques sur une forme originale de résistance au marché, 14èmes JNRC, Angers, 26-27 novembre 2015
 


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing, Contrôle de gestion

LAJANTE M., LUX G., Ouvrons la boite noire des émotions pour comprendre le rapport des individus aux outils de gestion !Les approches paradoxales en management, Poitiers, 24 novembre 2015


Voir toutes les publications de
Mathieu LAJANTE, Gulliver LUX
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., LAWRENCE B., (2016), The influence of organizational form and customer type on online customer satisfaction ratings, Journal of Small Business Management, 2015 Novembre, vol 53 , 58-74 , CNRS 2 / HCERES A


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., DOSSOU G., GALLOPEL-MORVAN K., Effectiveness of current French health warning labels displayed on alcohol ads and bottlesGlobal Alcohol Policy Conference, Edimbourg (Ecosse), 7-9 octobre 2015


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., LECAS F., RIGAUD A., DAVID N., GALLOPEL-MORVAN K., The Evin law: Content, Effectiveness and Limitations, Global Alcohol Policy Alliance, Edimbourg (Ecosse), 7-9 octobre 2015


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., GALLOPEL-MORVAN K., The Impact Of Alcohol Ad & PACK Content On Youth Perceptions And Representations: Luxury Vs. Product-Oriented Packs and AdsGlobal Alcohol Policy Alliance, Edimbourg (Ecosse), 7-9 Octobre 2015


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS O., LACOSTE-BADIE S., MALEK F. (2015), Age-related differences in emotion regulation in the context of sad and happy TV programs, Psychology and Marketing, Vol. 32, N° 8, p. 783–892 [HCERES A]


 Voir le lien
 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

LAJANTE M., DROULERS O., LACOSTE-BADIE S., Aesthetic Emotions Induced by TV Advertising Predict Consumers' Attitudes, International Society for Research on Emotion Conference, 8-10 juillet, Genève Suisse
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., The growth of social franchising in Pakistan: Insights from franchisees in the education sector, 18th European Association in Education and Research in Commercial Distribution Conference (EAERCD), Rennes, France, 1-3 juillet
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., BASSET G., MEISEBERG B., Resale prices in franchising: Insights from franchisee perceptions, 18th European Association in Education and Research in Commercial Distribution Conference (EAERCD), Rennes, France, 1-3 juillet
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

VOROPANOVA E., CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value, 18th EAERCD Conference, July, Rennes
 


Voir toutes les publications de
Ekaterina VOROPANOVA, Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

WARRAICH M. A., PERRIGOT R., Social franchising in the education sector in Pakistan: A multi-perspective approach, 7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ADIL S., LACOSTE BADIE S., DROULERS O., Gaze direction in ad influences observer’s attention and memory, NeuroPsychoEconomics Conference, 18-19 juin, Copenhague, Danemark
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

BASSET G., PERRIGOT R., Franchisees’ resale price policy facing legal, contractual and professional constraints: Insights from European and French perspectives, 29th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Oviedo, Espagne, 18-20 juin
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

WATSON A., DADA L., WRIGHT O., PERRIGOT R., A cross-cultural exploration of franchise entrepreneurial orientation, 29th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Oviedo, Espagne, 18-20 juin. Best Paper Award
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

MINVIELLE M., DROULERS O., Attention capture of health warnings displayed on food advertisements: assessment after eight years of exposure, NeuroPsychoEconomics Conference, 18-19 juin, Copenhague, Danemark
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

MEISEBERG B., PERRIGOT R., Linkages between pricing practices in franchise chains and franchisor-, franchisee- and system-level-outcomes,7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Le Cap, Afrique du Sud, 3-5 décembre
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

BOHELAY D., Intégration des Réseaux Sociaux Numériques professionnels dans la stratégie d'accès aux candidatures par les consultants en cabinet de recrutement, Congrès des IAE, IGR-IAE Rennes, 10-12 juin 2015


Voir toutes les publications de
Damien BOHELAY
Communications / Colloques

Marketing

LAJANTE M., LUX G.,Ouvrons la boîte noire des émotions pour comprendre les managers24e Congrès des IAE, Rennes, 10-12 juin 2015


Voir toutes les publications de
Gulliver LUX, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

MINVIELLE M., LACOSTE BADIE S., DROULERS O., LAURENT G., Influence of Aging on Visual Scanning and Memorization of Fast-Moving Consumer Good Packaging, special session: Impact of Age on Consumer Behavior: New Evidence on the Mediating Role of Cognitive Variables, EMAC 44th Annual Conference, 26-29 mai, Leuven, Belgique
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

VOROPANOVA E. (2015), Smart shopping with a smartphone: Implications for customer shopping productivity, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, Routledge, 2015, Vol. 25, N° 5 , 529-550


Voir toutes les publications de
Ekaterina VOROPANOVA
Articles dans des revues classées

Marketing

MIGNONAC K., VANDENBERGHE C., PERRIGOT  R., EL AKREM A., HERRBACH O. (2015), A multi-study investigation of outcomes of franchisees’ affective commitment to their franchise organization, Entrepreneurship Theory and Practice, 39, 3, 461-488 [HCERES A]


 Voir le lien
 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ADIL S., DROULERS O. (2014), Could Face Presence in Print Ads Influence Memorization?, EMAC 43th Annual Conference, 3-6 juin, Valencia, Espagne


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., OXIBAR B., DEJEAN F. (2015), Corporate social disclosure in the franchising sector: Insights from French franchisors’ websites, Journal of Small Business Management, 53, 2, 321-339 [HCERES A]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PIN AC., PICOT-COUPEY K., DROULERS O., Why are some gamblers not gambling responsibly ? An exploratory study of the «perceived risk» concept, symposium: From risky attitudes to responsible gambling, International Congress on Addictive Behavior, 16-18 April, Nantes, France
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

VYT, D., CROIZEAN J-P. (2015), Temps subjectif et temps mesuré : faut-il revoir la définition des zones de chalandise ?, Géographie Economie Société, vol. 18, n° 2, 201-224 [HCERES C]


Voir toutes les publications de
Dany VYT
Articles dans des revues classées

Marketing

LAWRENCE B., PERRIGOT R. (2015), Influence of organizational form and customer type on online customer satisfaction ratings, Journal of Small Business Management, 53, S1, 58-74 [HCERES A]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

PERDREAU F., LE NADANT A-L., CLIQUET G. (2015), Human Capital Intangibles and Franchise Networks’ Performance: Contrasting Agency and Critical Resources Perspectives, Managerial and Decision Economics, 35, 121-138 [HCERES B]


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROULLET B., DROULERS O., Neuromarketing, Trillas, Mexico (édition en langue espagnole de l’ouvrage publié chez Dunod)
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

Michaud-Trévinal A., Stenger T.

MICHAUD TREVINAL A., PICOT COUPEY K., STENGER T., The online shopping experience (OSE): Towards the development of a four-order hierarchical model,Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Eds K. Picot-Coupey and G. Cliquet, Rennes, Electronic Proceedings, ISBN 978-2-7466-8451-5
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

WINDSPERGER J., CLIQUET G., EHRMANN T., HENDRICKSE G., Interfirm Networks: Franchising, Cooperatives and Strategic Alliances, Physica-Verlag, Springer, Heidelberg
 


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., DOUARD J-P., HEITZ M. (2015), Analyse des flux d'achat : une aide à la localisation commerciale, Recherche et applications en marketing, 2015, 30 (1) , 118-137 , [CNRS 2 / HCERES A]


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing, Contrôle de gestion

PICOT-COUPEY K., TAHAR C., Do It Yourself…Yes you can… but you have to do it well! How can retailers drive customers’ work? An IKEA case study, Proceedings of the 18th conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Eds K. Picot-Coupey and G. Cliquet, Rennes, Electronic Proceedings, ISBN 978-2-7466-8451-5
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Caroline TAHAR
Articles dans des revues classées

Marketing

BASSET G., PERRIGOT R. (2015), Franchisees’ resale price policy facing legal, contractual and professional constraints: Insights from European and French perspectives, Research in Law and Economics, 27, 119-142 [HCERES B]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., PIVETEAU L., Moving towards an omni-channel strategy: process and challenges, Proceedings of the Academy of Marketing Science Annual Conference, Denver (Colorado), forthcoming
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BOUILÉ J. (2015), Webactivisme et dynamiques de la résistance consumériste. Cadre analytique et étude expérimentale, Revue Interdisciplinaire Management, Homme(s) & Entreprise, 16, 2, pp. 37-59 [HCERES C]


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G.,  PICOT-COUPEY K. (2015), Guest Editorial, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 2015, 25 , 1-2

 


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., HUSSAIN D., WINDSPERGER J. (2015), An investigation into independent small business owners’ perception of franchisee relationships, International Journal of Retail & Distribution Management, 43, 8, 693-711 [HCERES B]


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

VOROPANOVA E., CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., Conceptualizing Smart Shopping with a Smartphone: Implications of the Use of Mobile Devices for Shopping Productivity and Value, 18th EAERCD Conference, July, Rennes
 


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing, Contrôle de gestion

PICOT-COUPEY K., TAHAR C., Travail du client: mode d'emploi ! Une analyse des modes de contrôle du travail du client exécutant par les enseignes, Actes du 18ème colloque international E. Thil, Ed. P. Coutelle, Paris, Electronic Proceedings
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Caroline TAHAR
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS  O., ADIL S. (2014), Perceived gaze direction modulates ads memorization, NeuroPsychoEconomics Conference, 29-30 mai, Munich, Allemagne


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND R., BOUILLE J. (2015), Webactivism and consumer resistance, Revue Interdisciplinaire Management, Homme & Entreprise, Emerald Group Publishing Limited, mars/avril 2015, 16 , 37-59 


 Voir le lien

Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P. (2015), De la pauvreté à la simplicité volontaire : étude exploratoire d’une cité en construction, Economie et Société, série KC, 4, 2, pp. 297-323 [HCERES C]


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

LAJANTE M., Les émotions en persuasion publicitaire: une approche neuroscientifique, Paris : Vuibert (256 pages), Février 2015
 


 Extrait

Voir toutes les publications de
Mathieu LAJANTE
Articles dans des revues classées

Marketing

EL AKREMI A., PERRIGOT R., PIOT-LEPETIT I. (2015), Examining the drivers for franchised chains performance through the lens of the dynamic capabilities approach, Journal of Small Business Management, 53, 1, 145-165 [HCERES A]


 Voir le lien
 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., ALLANO FREY M., BOUILLE J., CROIZEAN J-P., La lutte contre le changement climatique comme processus d’institutionnalisation: une étude exploratoire de la thématique «sobriété carbone» appliquée au champ de la grande distribution française, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., ABESSOLO G., Une exploration socio-anthropologique d’îlots (ou de continent?) de rationalité enchantée dans les univers de la consommation, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., AKIL H. et BOUILLE J., Changement climatique et communications pour une consommation sobre : définition d’un programme de recherche, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Hussein AKIL, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., BURT S. L. (2014), Retailers' expansion mode choice in foreign markets: antecedents for expansion mode choice in the light of internationalization theories, Journal of Retailing and Consumer Services, Novembre 2014, Vol 21, Issue 6 , 976–991 , [CNRS 3]


 Voir le lien
 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., SCHMIDT C. et MOUNIER I., Merleau-Ponty et le tournant somatique en sciences de l’homme et de la société : perspectives pour l’ethnomarketing, 13èmes JNRC, Rouen, 27-28 novembre 2014
 


Voir toutes les publications de
Isabelle DABADIE-MOUNIER, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., ADIL S., Gaze direction in print ads modulates product and brand memorization, Advances in Consumer Research Conference, eds J. Cotte and S. Wood, 23-26 octobre, Baltimore, USA, Volume 42
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

LACOSTE-BADIE S., DROULERS O., When he takes the product, I take the product : Importance of mirror neurons in television commercials context, Advances in Consumer Research Conference, eds J. Cotte and S. Wood, 23-26 octobre, Baltimore, USA, Volume 42
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., AMAR J., Is persuasive power of typography real? The influence of attitude toward the typography on advertising evaluation, Advances in Consumer Research Conference, eds J. Cotte and S. Wood, 23 au 26 octobre, Baltimore, USA, Volume 42
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

PIN A-C, PICOT-COUPEY K., DROULERS O. (2014), Mesurer le risque perçu à  "jouer responsable", 3ème Journée Internationale du Marketing de la Santé, 6 juin, Rennes, France


 Voir le lien
 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., ALLANO-FREY M., BOUILLE J., CROIZEAN J-P., Grande-distribution et sobriété Carbone. Une analyse néo-institutionnaliste des divergences et convergences dans les discours et les pratiques des distributeurs généralistes Auchan, Casino et Carrefour, RIODD, Paris, Octobre 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

LACOSTE-BADIE S., DROULERS  O. (2014), Advertising memory: the power of mirror neurons, NeuroPsychoEconomics Conference, 29-30 mai, Munich, Allemagne


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND R., BASSO F., HAYEK-LANTHOIS M., ANTON J.-L., NAZARIAN B., ROTH M. & OULLIER O. (2014), Why people drink shampoo? Food Imitating Products are fooling brains and endangering people for marketing purposes, PLoS ONE, 2014, septembre, vol 9, n°9 , NC 


 Extrait

Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT  R., BASSET G., BRIAND-MÉLÉDO D., CLIQUET  G. (2014) Network uniformity and risk of requalification of the franchise contract, International Journal of Retail and Distribution Management, 42(10), 884-901 [HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., HURÉ E., GAHINET M-C. (2014), Shopping with a Smartphone: A French-Japanese Perspective, Marketing ZFP – Journal of Research and Management, 36(2), 96-106


 Voir le lien
 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

DIOUF JF., Influence du marketing et de la publicité des industriels du tabac et de l’alcoolConduites addictives chez les adolescents, expertise collective de l’Inserm, pp 137-148, 2014


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Retail Foreign Operation Modes and Internationalisation PerformanceAIB 2014 Annual Meeting Vancouver, Canada, 23-26 Juin 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

AMAR J., DROULERS O., LEGOHEREL P., The Influence of “Attitude toward the Typography” in a Tourist Advertising Context, Travel and Tourism Research International Conference, 18-20 juin, Bruges, Belgique.
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Is any Organizational Form Superior in terms of financial Performance?Theoretical Analysis and Evidence from the Fashion Retail Sector, 11-12 juin 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Articles dans des revues classées

Marketing

PICOT-COUPEY K. (2014), The pop-up store as a Foreign Operation Mode (FOM) for Retailers, International Journal of Retail and Distribution Management, juin 2014 , Vol 42, n°7 , 643-670 , CNRS 3 / HCERES B


 Extrait

Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

DIOUF JF., The luxury metaphor of alcoholic beverages marketing: a necessary focus and understanding to help public health, 3èmes Journées Internationales du Marketing de la Santé (sous le patronage de l’AFM et ARAMOS), 6 juin 2014


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O. et ADIL S., Could Face Presence in Print Ads Influence Memorization?, EMAC 43th Annual Conference, 3-6 juin, Valencia, Espagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., LAJANTE M., DERBAIX C., PONCIN I., ROULLET B., Psychophysiological measures as a new method to measure advertising effectiveness,EMAC 43th Annual Conference, Special Interest Group. Psychophysiological measures: last developments in marketing research, 3-6 Juin, Valencia, Espagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

AMAR J., DROULERS O., LEGOHEREL P., The Influence of “Attitude toward the Typography” in a Tourist Advertising Context, Travel and Tourism Research International Conference, 18-20 juin, Bruges, Belgique.
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

PIN AC., PICOT COUPEY K., DROULERS O., Mesurer le risque perçu à « jouer responsable, 3ème Journée Internationale du Marketing de la Santé, 6 juin, Rennes, France


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

DANIEL M., SIRIEIX L., Consumer commitment to sustainable development: purchase and/or non purchase practices43rd annual conference EMAC, Spain, Valencia, 3-6 juin 2014


Voir toutes les publications de
Maud DANIEL
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., ADIL S., Perceived gaze direction modulates ads memorization, NeuroPsychoEconomics Conference, 29-30 mai, Munich, Allemagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

LACOSTE BADIE S., DROULERS O., Advertising memory: the power of mirror neurons, NeuroPsychoEconomics Conference, 29-30 mai, Munich, Allemagne
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Company-owned stores, franchises stores or/and stores-within-a-store: can any organizational form yield better performance?,Evidence from French fasion retailer, 26, 27 et 28 mai 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Articles dans des revues classées

Marketing

ROULLET B., DROULERS O. (2014), Décision managériale et neurosciences : une nouvelle vision de la gouvernance ?Management & Avenir, N°69, p.12-30 [HCERES C]


 Voir le lien
 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

MALEK F., BEN DAMANE N., DROULERS O. (2014), Les séniors et les jeunes évaluent-ils différemment les publicités ? Prise en compte du contexte de programmation télévisée et du vieillissement affectif, Décisions Marketing, N°76, 93-106 [HCERES B]


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Is any organizational form superior in terms of financial performance? Theoretical analysis and evidence from the fashion retail sector, Proceedings of the 1st International Worshop in Franchising, Services and Retail Chains, 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Company-owned stores, franchisee-owned stores and/or stores-within-a-store: can any organizational choices yield better financial performance: Evidence from French fashion retailersProceedings of the Association Internationale de Management Stratégique, 2014


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., Petite philosophie de l’accumulation des objets, in V. Guillard (ed), Boulimie d’objets : l’être et l’avoir dans nos sociétés, Bruxelles, De Boeck, 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., PIVETEAU L., How to combine bricks and clicks: The case of Direct Optic going omni-channel, Colloquium on European Research in Retailing 2014
 


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

KAN G., CLIQUETG., PUELLES M., (2014), The effect of country image on hypermarket patronage intention: A cross-cultural study in China and Spain, International Journal of Retail and Distribution Management, 42(2), 106-130 [HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BOUILLE J., Sartre et la chair du buvard, in P. Robert-Demontrond et E. Rémy (eds), Regards croisés sur la consommation, Tome 1, Caen, EMS, 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

PIOT-LEPETIT I., PERRIGOT R., CLIQUET G. (2014), Organizational form and efficiency of franchise chains, International Journal of Retail and Distribution Management, 42, 7, 671-684 [HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., REMY E., Lévy-Bruhl une anthropologie des mentalités, in P. Robert-Demontrond et E. Rémy (eds), Regards croisés sur la consommation, Tome 1, Caen, EMS, 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P. REMY E., ROLLAND P., Durkheim et la naissance d’une sociologie : Linéaments de l’individualisme et de la sacralité de la consommation, in P. Robert-Demontrond et E. Rémy (eds), Regards croisés sur la consommation, Tome 1, Caen, EMS, 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BASSO F., Merleau-Ponty et la chair du monde, in P. Robert-Demontrond et E. Rémy (eds), Regards croisés sur la consommation, Tome 1, Caen, EMS, 2014
 


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

DROULERS O., LAJANTE M., 50 ans de psychophysiologie des émotions en marketing (1964-2014): synthèse et voies de recherche, in Les réactions affectives du consommateur : ces raisons du cœur que la raison ignore, Presses universitaires de Louvain, p.39-72, 2014
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

KACKER R., PERRIGOT R., Franchisors on LinkedIn: Determinants and outcomes of adoption and use of a multipurpose social media network, 28th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), New Orleans, Etats-Unis, 21-23 février 2014
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

TERRY A., DI LERNIA C., PERRIGOT R., A good faith solution to franchise relationship issues down under: The French lesson, 28th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), New Orleans, Etats-Unis, 21-23 février 2014
 


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

AMAR J., DROULERS O., L’attitude envers la typographie, nouvel antécédent de l’attitude envers l’annonce en persuasion publicitaire ?International Marketing Trends Conference, 24-25 Janvier, Università Ca’ Foscari, Venise, Italie, 2014
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., ADIL S., Influence de la présence d’un personnage dans l’annonce sur la mémorisation publicitaire : une procédure folder test, International Marketing Trends Conference (session best papers), 24-25 Janvier, Università Ca’ Foscari, Venise, Italie, 2014
 


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS O., ROULLET B. (2014), Contexte de programme violent à la télévision et mémorisation des publicités : rôles respectifs du niveau de violence et de la narrativité / Violent television program and ad memory: Respective roles of violence intensity and narrativity, Recherche et Applications en Marketing, Vol. 29, N°1, p. 61-78 [HCERES A]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BASSOF., BOUILLÉ J, (2014), Mesurer la force persuasive de l’activisme consumériste : une étude expérimentale de la théorie des cités appliquée aux food imitating products, Recherche et Application en Marketing, 29, 1, pp. 79-113 [HCERES A]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS O. (2016), Heraldry and Brand Logotypes: 800 Years of Color Combinations, Journal of Historical Research in Marketing, vol. 8, n° 4, p. 507-523 [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

PICOT-COUPEY K., BURT S. L., CLIQUET G. (2014) Examining Retailers’ Expansion Mode Choice in Foreign Markets: Insights from internationalization theories, Journal of Retailing and Consumer Services, 21(6), 976-991 [HCERES B]


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., VOROPANOVA E., E-commerce and encroachment: evidence from French franchise networksthe 6th international conference on economics and management of networks (EMNeT), Agadir, Maroc, 21-23 novembre 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Ekaterina VOROPANOVA
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., LAWRENCE B., The influence of organizational form and customer type on customer satisfaction: Insights from TripAdvisor ratings7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Agadir, Maroc, 21-23 novembre 2013


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., The impact of the European legislation on franchising: A focus on know-how, e-commerce and resale prices7th International Conference on Economics and Management of Networks (EMNet), Agadir, Maroc, 21-23 novembre 2013


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

ROBERT-DEMONTROND R., JOYEAU  A., BEAUDOUIN V., BELLION A., SUGIER L. (2013), De l’Odyssée à l’Iliade: stratagèmes et compétences pratiques en ethnomarketing, Recherche et Applications en Marketing, 2013 novembre, vol 28, n°4 , 103-127 , [CNRS 2 / HCERES A] 


 Extrait

Voir toutes les publications de
Anne JOYEAU, Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., 50 ans de grandes surfaces en France : Et maintenant ?16th Etienne Thil Conference on Retailing, Paris, France, 2-4 octobre 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., KOSOVA R., LAFONTAINE F. (2013), Organizational Form and Performance: Evidence from the Hotel Industry, Review of Economics and Statistics, 2013, octobre, Vol 95, N°4 , 1303–1323 , [CNRS 1 / HCERES A]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS O., LACOSTE-BADIE S. (2013), Apport de la démarche neuroscientifique à la mesure des émotions : importation d'une nouvelle méthode de mesure de l'activité électrodermale, Décisions Marketing, 2013, octobre, 72 , 87-101 , [CNRS 3 / HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., LOPEZ-FERNANDEZ B., EROGLU S. (2013), Intangible resources and plural form as drivers of franchise internationalization: Examination within a two-country perspective, Journal of Small Business Management, 2013 octobre, vol 51, n°4 , 557-577 , [CNRS 2 / HCERES A]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS O., JAMET E., LACOSTE BADIE S. ( 2013), Effet de la complexité visuelle du packaging sur l'attention portée à la marque, La Revue des Sciences de Gestion, 2013, septembre, n°261-262 , 39-44 , [HCERES C] 


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., BRANELLEC G. (2013), Franchise et e-commerce : une approche Droit-Marketing des problématiques liées à l'exclusivité territoriale, Décisions Marketing, 2013 juillet, vol 71 , 31-44 , [CNRS 3 / HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Finance, Marketing

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Shops-within-shops: determinants of the choice and impact on retail company financial performance17th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution (EAERCD), juillet 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Articles dans des revues classées

Marketing

PICOT-COUPEY K. (2013), Les voies d'avenir du magasin physique à l'heure du commerce connecté ?, Gestion, 2013 juin, 38, 2 , 51-61 , [CNRS 4 / HCERES C] 


 Extrait

Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS  O., LAJANTE M. (2013), Importation de la théorie de l'évaluation cognitive et dynamique des processus émotionnels : illustration par la mesure de l'activité du système nerveux autonome, Management & Avenir, 2013, juin, 62 , 171-187 , [CNRS 4 / HCERES C]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., DERBAIX C., PONCIN I., ROULLET B., Predicting Aad from affective reactions: psychophysiological evidence from an advertising experimentEMAC 42th Annual Conference, Istanbul, Turquie, 4-7 juin 2013


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BASSO F., BOUILLE J., LE GOFF K., OULLIER O.,  A methodological approach of Food Imitating Products using Implicit Association Test25th Association for Psychological Science Annual Convention, Washington, 23-26 mai 2013


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., HAYECK M., ANTON JL., NAZARIAN B. OULLIER O., An embodied approach of Food Imitating Products using FMRI, 25th Association for Psychological Science Annual Convention, Washington, 23-26 mai 2013


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

PERRIGOT R., LAWRENCE B., The influence of organizational form and customer type on online customer satisfaction ratings11th Seminar of M@rsouin– Armorican Mole for Research on the Information Society and Uses of the Internet, Saint-Malo, France, 23-24 mai 2013


Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Communications / Colloques

Marketing

ROBERT-DEMONTROND P., BOUILLE J., LE GOFF K., OULLIER O., De l’impensé marketing à l’implicite cognitif du design émotionnel : une approche méthodologique des Food Imitating Products par le test des associations implicites29eme Congrès de l'AFM, La Rochelle, 16-17 mai 2013


Voir toutes les publications de
Philippe ROBERT-DEMONTROND
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., LAJANTE M., Apports de la psychophysiologie à l’étude des cognitions et des affects du consommateur : vers un renouveau de la discipline, session « Fenêtre sur »29ème Congrès de l’Association Française du Marketing, La Rochelle, France, 16-17 mai 2013


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS, Mathieu LAJANTE
Communications / Colloques

Marketing

BOHELAY D., Le Réseau Social Numérique Viadeo : analyse exploratoire des utilisations des membres et retour sur les théories classiques des réseaux sociaux.7ème Colloque international de l'IFBAE, Tours, IAE de Tours, 13-14 mai 2013


Voir toutes les publications de
Damien BOHELAY
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

EHRMANN T., WINDSPERGER J., CLIQUET G., HENDRICKSE G., Network Governance: Alliances, Cooperatives and Franchise ChainsPhysica-Verlag, Springer, Heidelberg, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., VYT D., Le géomarketing : l’introduction de l’espace dans les décisions marketingRecherches et innovations en sciences de gestion, Presses universitaires de Rennes, pp 221-238, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Dany VYT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

PERRIGOT R., BASSET G., RIAND-MELEDO D., CLIQUET G., Franchisees’ Transactional Websites and Concept Uniformity: A New Challenge for Franchisors, in Governance of Alliances, Cooperatives and Franchise Chains, Physica-Verlag, Springer, Heidelberg, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., STREED-KERRIEN O. (2013), The issue of brand uniformity in franchising, Journal of marketing trends, 2013, 2 (1) , 17-24 


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., EHRMANN T., HENDRIKSE G., WINDSPERGER J. (2013), Governance of Franchising Networks Cooperatives and Alliances: An Introduction., Managerial and Decision Economics, 2013 avril, 34(3-5) , 117-123 , [CNRS 3 / HCERES B ]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Financial performance of store-within-store strategy in the French fashion industry, Proceedings of the American Marketing Academy Summer Conference, Boston, 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing, Finance

PICOT-COUPEY K., VIVIANI JL., AMADIEU P., Shops-within-Shops: Determinants of the Choice and Impact on Retail Company Financial PerformanceProceedings of the European Association in Education and Research in Commercial Distribution, 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY, Jean-Laurent VIVIANI
Communications / Colloques

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., TROIVILLE J., The retailer brand equity in an omnichannel contextProceedings of the International Colloquium in Relationship Marketing, 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., GONZALEZ C., PICOT-COUPEY K, HURE E., From mobile phone to smartphone: what’s new about m-shopping?Proceedings of the Amercian Marketing Society conference, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., PIOT-LEPETIT I. (2013), Impact of the industry on franchise chain efficiency: a meta-DEA and context-dependent DEA approach, Journal of the Operational Research Society, 2013, vol 65, n°11 , 1692-1699 , [CNRS 2 / HCERES A ]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

XU-PRIOUR D.L., CLIQUET G. (2013), In-store shopping experience in China and France : The impact of habituation in an emerging country,International journal of retail and distribution management, 2013, vol 41, n°9, pp. 706-732 [CNRS 3 / HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., EL ZEINY H., Can Service Quality be Standardized in a Franchised Network? The Case of McDonalds’ Egypt, in Governance of Alliances, Cooperatives and Franchise Chains, Physica-Verlag, Springer, Heidelberg, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., STREED O., International Market Expansion of Retail networks: Governance Modes and Failures in Emerging Countries, in Governance of Alliances, Cooperatives and Franchise Chains, Physica-Verlag, Springer, Heidelberg, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., KAN G.,  Effects of Country Image on Consumer’s Hypermarket Patronage Intentions, Lambert Academic Publishing, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., PENARD T. (2013), Determinants of E-commerce Strategy in Franchising: A Resource-Based View, International Journal of Electronic Commerce, 2013, Vol 17, N°3 , 109–130 , [CNRS 2 / HCERES A}


 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Autres productions

Marketing

PICOT-COUPEY K., HURE E., GONZALEZ C. (2013), Mobile application value for consumers, Economics Working Paper Archive (University of Rennes 1 & University of Caen) 201241, Center for Research in Economics and Management (CREM), University of Rennes 1, University of Caen and CNRS, 2013


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

DROULERS O., LACOSTE-BADIE S., MALEK F. (2013), Influence d'un contexte de programme triste sur le processus de persuasion publicitaire chez des adultes jeunes et âgés, Recherche et Applications en Marketing, 2013 Avril, Vol. 28, N°1 , 5-26 , [CNRS 2 / HCERES A]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

PERRIGOT R., HUSSAIN D., MIGNONAC K., EL AKREMI A., HERRBACH O. (2013), Determinants of Multi-unit Franchising: An Organizational Economics Framework, Managerial and Decision Economics, 2013 avril, vol 34 , 161–169 , [CNRS 3 / HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., PICOT-COUPEY K., BASSET G., GONZALEZ C., Perspectives sur les tendances de la grande distribution en FranceRecherches et innovations en sciences de gestion, Ouvrage collectif sous la direction scientifique de Franck MORAUX et Laurent BIRONNEAU, Presses Universitaires de Rennes, pp 239-258, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT, Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

PICOT-COUPEY K. (2013), L’avenir du magasin physique à l’heure du commerce connecté, Gestion – Revue internationale de Gestion, 2013, 38, 2 , 51-61 , [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Karine  PICOT-COUPEY
Ouvrages / Chapitres d'ouvrages

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., PICOT-COUPEY K., La franchise : enjeux et perspectivesIn "Recherches et innovations en sciences de gestion", ouvrage collectif sous la direction scientifique de Franck MORAUX et Laurent BIRONNEAU, Presses universitaires de Rennes, pp 203-220, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT, Karine  PICOT-COUPEY
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., DIALLO M. F., CHANDON J-L., PHILIPPE J. (2013), Factors influencing consumer behaviour toward store brands: Evidence from the French market., International Journal of Retail & Distribution Management, 2013, 41(6) , 422-441 , [CNRS 3 / HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Autres productions

Marketing

CLIQUET G., PICOT-COUPEY K., HURÉ E. (2013), Validation d’un modèle d’intention de magasiner avec le smartphone : implications pour les concepteurs de services mobiles, Economics Working Paper Archive (University of Rennes 1 & University of Caen) 201241, Center for Research in Economics and Management (CREM), University of Rennes 1, University of Caen and CNRS, 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Karine  PICOT-COUPEY
Communications / Colloques

Marketing

CLIQUET G., PERRIGOT R., BASSET G., BRIAND-MELEDO D., Insisting too much on network uniformity in the French market: A potential risk of requalification of the franchise contract27th Annual Conference of the International Society of Franchising (ISoF), Zhuhai, Chine, 13-16 mars 2013


Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET, Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., GUILLO P.A. (2013), Retail Network Spatial Expansion: An Application of the Percolation Theory to Hard Discounters, Journal of Retailing and Consumer Services, 2013 mars, 20 , 173-181 , [CNRS 3, / HCERES B]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Communications / Colloques

Marketing

DROULERS O., JAMET E., LACOSTE-BADIE S., Effet de la complexité visuelle du packaging sur l’attention portée à la marqueInternational Marketing Trends Conference, Paris, France, ESCP-Europe, 17-19 Janvier 2013


Voir toutes les publications de
Olivier DROULERS
Articles dans des revues classées

Marketing

CLIQUET G., BARAY J. (2013), Optimizing the maternity locations in France: a dual maximum covering / p-median hierarchical model, Journal of Business Research, 2013 janvier, 66(1) , 127-132 , [CNRS 2 / HCERES A]


 Extrait

Voir toutes les publications de
Gérard CLIQUET
Articles dans des revues classées

Marketing

 

DANIEL M. (2013), L'engagement pour le développement durable : une étude quantitative des achats et des usages durables des individus ordinaires, Revue Management et Avenir, 2013, 64 , 185-203 [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Maud DANIEL

Marketing

WARRAICH M.A.
Franchising in the education sector: How do Pakistani customers perceive this new phenomenon?, Network Governance: Alliances, Cooperatives and Franchise Chains, T. Ehrmann, J. Windsperger, G. Cliquet and G. Hendrikse, Springer Verlag, 2016 , CNRS 1

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

DIOUF J.F. (2014), The luxury metaphor of alcoholic beverages marketing: a necessary focus and understanding to help public health, Journal de Gestion et d’Économie Médicale, 2014, Vol 32, n°3 , 209-225 , [CNRS 4 / HCERES C]


Voir toutes les publications de
Jacques-François DIOUF

Marketing

LAFONTAINE F., WILSON N.E.
The Quality of Institutions and Organizational Form Decisions: Evidence from Within the Firm, Journal of Economics & Management Strategy, 2016 , CNRS 1

Voir toutes les publications de
Rozenn PERRIGOT
Articles dans des revues classées

Marketing

BOHELAY  D. (2013), À différents recruteurs, diverses pratiques de recrutement sur les réseaux sociaux numériques, Management des Technologies Organisationnelles, 2013, Vol 4


Voir toutes les publications de
Damien BOHELAY