To Be or Not to Be a Franchisee ?

30/11/2017

Docteur Evelien Croonen (Faculty of Economics and Business – Groningen University – The Netherlands) et Professeure interviendra à l’IGR-IAE Rennes le jeudi 30 novembre 2017 à 12h45.

Elle animera une conférence intitulée “To be or Not to be a Franchisee ?” pendant laquelle elle présentera une recherche sur les intentions des individus à rejoindre un réseau de franchise, en s’appuyant notamment sur les résultats d’une enquête menés auprès de 880 personnes.

Résumé de sa présentation :

"We adopt and extend the theory of planned behavior (TPB) to test a theoretical framework explaining individuals’ intentions to join a franchise network. Our results from a survey among 880 individuals confirm the applicability of TPB in this specific entrepreneurial context: individuals’ attitudes towards franchising, subjective norms and perceived behavioral control positively affect their intentions to join a franchise network. Moreover, entrepreneurial motivations (i.e. need for competitive achievement and risk-taking propensity) moderate some of these relationships."

Key words: Theory of Planned Behavior (TPB); Franchising; Intention to join a franchise network; Entrepreneurial motivations.